Standpunt bestuur CDA Weesp inzake de collegeonderhandelingen

Als bestuur van het CDA Weesp zijn wij blij, dat zoveel méér mensen op het CDA gestemd hebben bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Wij vinden dat deze stemmenwinst zich zou moeten vertalen in deelname aan het College van B&W.
Voor al die Weespers die CDA hebben gestemd willen wij zeggen:
Het bestuur van het CDA Weesp is voorstander van een zo breed mogelijk samengesteld college. Wij zijn voor een afspiegelingscollege, met vertegenwoordigers van de grootste partijen. Het CDA Weesp dat de grootste winst heeft geboekt, en de op één na grootste partij van Weesp is geworden, hoort daar zeker bij.
Op dit moment heeft de WSP er voor gekozen het CDA niet te betrekken bij verdere collegeonderhandelingen. Het bestuur van het CDA Weesp heeft er met verbazing kennis van genomen dat de 2e partij van Weesp en de enige partij met zetelwinst, het CDA, nu niet in de gelegenheid wordt gesteld om te spreken over het collegeprogramma en over de personele invulling van het College van B&W .
Het bestuur van het CDA Weesp roept alle Weesper raadsleden op om recht te doen aan het grote aantal kiezers van het CDA en een door kiezers zo breed mogelijk gedragen coalitie te vormen.

Hans Burggraaff, voorzitter CDA Weesp