CDA motie oplossingen fietsparkeren weer afgewezen door college

Achtergracht fiestsparkeren 2

De CDA fractie heeft al vaak aandacht gevraagd voor extra fietsparkeerplekken in Weesp.  Niet alleen vanuit oogpunt van toerisme. Het CDA wil vooral de Weesper inwoners  die zich rollend, lopend of fietsend willen of moeten voortbewegen meer tegemoet komen.

Het CDA Weesp heeft een motie ingediend met een voorstel voor concrete oplossingen bij de supermarkt aan de Achtergracht. Ook is gevraagd om op proef 2 autoparkeerplaatsen op de Nieuwstraat (aansluitend bij gebied Slijkstraat) en 2 autoparkeerplaatsen bij begin van de Nieuwstad (bij Binnenveer) om te zetten naar fietsparkeerplaatsen.

De coalitiepartijen WSP, Groen Links en PvdA  stemden tegen dit voorstel en volgden het advies van de wethouder om vooral te wachten op acties vanuit het college en op weer een onderzoek naar parkeren.

Het CDA vindt dat er al te lang gewacht wordt  vandaar de aanzet tot actie. Het is niet alleen vervelend voor Weespers die op de fiets boodschappen doen. Juist voor Weespers die of lopend of met rollator of met scootmobiel  of met kinderwagen deze stoep moeten passeren is het een drama.

De motie was gericht op een snelle tijdelijke oplossing. Maar het wordt weer wachten tot er een onderzoek door het college is afgerond. Het college is veel bezig met onderzoek en veel in gesprek met iedereen.  Maar als je de chaos ziet bij de supermarkt die al maanden duurt dan moeten er soms beslissingen genomen worden. Ook dat is de verantwoordelijkheid van een college. Het is jammer maar door het wegstemmen zijn oplossingen weer voorlopig geparkeerd. Het CDA had liever gezien dat de fietsen beter geparkeerd kunnen worden.